4 Eylül 2008 Perşembe

Patlıcanlı Köfte


Patlıcanı , patatesi severim çünkü bunlarla yapılabilecek yemek sayısı oldukça fazladır. Hele patatesin kumpirine , kızartmasına, yumurtalısına , kavurmasına ,kıymalı yemeğine , et suyunda pişmişine ,böreğine vs.. bayılırım. Ama bizim konumuz patlıcan . Bu arada patlıcanlardan da tombiş tombiş bostan patlıcanı tercihimdir. Acısı çıkmaz çünkü. İftar menüsüne biraz daha fazla özeniyorum. Aslında yeni evli olmamdan mütevellid değişik yemekler yapmaya çalışıyorum. Gördüğüm her yeni tarifi denemek istiyorum.
Akşam için de ne yapsam diye düşünürken önceden şekil verip buzluğa attığım köfteler geldi aklıma. Sonra da dolaptaki bostan patlıcanları. Buzluktan köftemi çıkarttım. O bir köşede çözülürken ben de patlıcanları önce alacalı soydum sonra boyuna üç parçaya ayırdım. Kızgın yağda iyice kızarttım. . Onlar kızarırken de domatesleri küp küp doğrayıp tavada pişirdim içine bir kaç diş sarımsak koydum ve 1 tatlı kaşığı biber salçası ekledim. Köfteleri de kızarttım . Patlıcanların yarısını tepsiye dizdim. üzerine köfte koydum ardından da domatesli sosu. Üstlerini patlıcanların kalan kısmıyla kapattım ve en üste de yeşil biber. Tepsiye 1 bardak su koyup fırına verdim. 20 dakika 200 derecede pişirdim. Kocam yine çok beğendi. OOOfff acıktım kalan patlıcanlı köfteleri mideye indirmeye gidiyorum şimdi.

Hiç yorum yok: