28 Ekim 2008 Salı

Çikolata Rüyası



Blogger açılmışken ben de hemen gaza geldim ve oturup pasta yaptım. Hiç denemediğim bir şey : Porsiyon pasta. Eskiden pasta demek un , şeker yumurtayı çırpıp pişirmek üzerine çikolata sos içine muz ve krema koymaktı. Şimdi şeker hamurlu , şekilli vs bir sürü pasta yapıyoruz.


Ben şeker hamurunu sevmiyorum. Görüntü açısından mükemmel ama ben pastaya koyacağım her şeyi yemek isterim. Küçükken doğum günü pastalarında şeker hamurundan güller olurdu. Bütün çocuklar o gülleri kapmak için yarışırdı ben kılımı bile kıpırdatmazdım. Ama bloglarda gördüğüm şeker hamuruyla süslenmiş pastalar muhteşem , hatta sanat eseri.


Gelelim benim pastama. Basit bir pandispanya keki hazırladım. Ama şeytan ayrıntıda gizlidir derler ya , ayrıntılara dikkat etmek gerek.



Pandispanya : 5 yumurta
4 kahve fincanı şeker
5 kahve fincanı un
1 kahve fincanı su
1 kahve fincanı sıvı yağ
Kakao
Kabartma tozu
Vanilin
Önce işe yumurta sarıları ve beyazlarını ayrı kaplara koyarak başlıyoruz. Yumurta aklarına şekeri ve bir tutam tuzu koyup mikserle iyice çırpıyoruz. Kar kıvamına gelecek iyice kremalaşacak. Suyla kakaoyu çözdürüyoruz. Kakaolu su, yağ ve yumurta sarılarını 4-5 dakika çırpıyoruz ve bu karışımı yumurta aklarına ekliyoruz. Un , vanilin ve kabartma tozunu bir kaç kez birlikte eleyip son olarak karışıma eleyerek ekliyoruz. Margarinle yağlanmış kalıba koyup 180 derece fırında 40 dakika pişiriyoruz.




Pandispanya piştikten sonra üzerine bardak bastırıp çıkartıyoruz böylece minik pandispanyalar oluşuyor. Bu küçük kekleri ortadan ikiye bölüp her iki dilimi de sütle ıslatıyoruz ve arasına ve kenarlarına krema sürüp üstünü süslüyoruz.

Ben krema olarak çikolatalı Crem Olé kullandım. Üstünü de krem şanti ve ppasta süsleri ile süsledim. Üzeri çikolata ya da meyve sosuyla süslenebilir. Arasına pastacı kreması da konulabilir. Zevk sizin.

Hiç yorum yok: