11 Ocak 2009 Pazar

Bir Aceminin Aşure Denemesi


Blog sayesinde hep yapmadığım şeyleri denemeye çalışıyorum. Püf noktası kategorisinde yaptıklarım genel olarak ilk kez blog için denediklerim . Örnek : tereyağı :) Muharrem ayı aşure ayı olduğundan bunu da deneyeyim bakalım olacak mı dedim. Çok korkarak başladığım işte istediğim sonuca ulaştım. Önce malzemeler ve yapılış hakkında bilgi vereyim ve aldığım dersleri sıralayayım.




Malzemeler : 1/2 kg buğday


1 su bardağı nohut


1 su bardağı kuru fasulye


1 su bardağı kuru üzüm


1 su bardağı küçük parçalara ayrılmış kayısı


2 adet portakalın kabuğu ( rendelenmiş)


4 bardak şeker ( Ben 3,5 bardak kullandım)


15 adet karanfil


Üzeri için : 1 adet nar


Tarçın


Fındık , fıstık , badem , ceviz ( ne isterseniz artık )




Bu aşurenin bana göre olmayan tek tarafı çok bulaşık çıkarması. Onun dışında benim gibi tembel biri için bile zor bir şey değil. Önce buğday , nohut ve kuru fasulye ayrı ayrı kaplarda üzerini geçecek kadar su koyulup bir gece önceden ıslatılır. Yine ayrı kaplarda üzüm ve kayısı da ıslatılır.


Ertesi gün Buğday üzerini geçecek su koyularak yumuşayıncaya kadar pişirilir. Nohut , fasulye , üzüm ve kayısı da ayrı kaplarda yumuşayana kadar pişirilir. Buğday yumuşadıktan sonra sırayla pişmiş olan nohut , fasulye , kayısı , üzüm , portakal kabuğu rendesi ve şeker koyulur. Bir cezvede karanfillere 1 çay bardağı su konularak kaynatılır ve bu karışım aşureye eklenir. Aşure fokurdamaya başlayınca kaselere paylaştırılır. Soğuduktan sonra tarçın ve narla süslenir.




AŞURE YAPARKEN ÇIKARDIĞIM DERSLER :


1.Nohut , kuru fasulye ve buğday 3 gün önceden hazırlanmaya başlanacak. 3 gün önce ıslanacak, 3 gün önce pişirilecek ve aşure yapma günü tüm malzemelerin karışma işi gerçekleşecek.




2. Buğday ASLA düdüklüde pişirilmeye çalışılmayacak çünkü buhar yerine dışarıya buğday suyu akıtıyor. :)




3. Ben kuru incir katmadım çünkü okuduğum kaynaklarda aşureyi kararttığı söyleniyordu. Siz katabilirsin,z

Hiç yorum yok: