7 Ocak 2009 Çarşamba

Caffe Marojna


Antalya tatilimizde Tatiana'nın bize sunduğu lezzetlerden biriydi coffee marojna. Sanırım marojna Rusça dondurma demek emin de değilim bir bilen bilgilendirsin. Ben zaten Starbucks'ın Farppuccino carameline bayılırım. Soğuk kahvelerle aram iyi ama dediğim gibi 1. sırada gelen frappucino. Yaz kış ilk tercihim odur. Bu nedenle ilk gördüğümde çok hoşuma gitti bu kahve. Tarif çok basit:


Maraş usulü dondurmayı biraz yumuşatıyorsunuz ve bardağın altına bir kaşık koyuyorsunuz. Üzerine hazırladığınız şekersiz granül kahveyi döküyorsunuz ( yani bildiğiniz nescafe hazırlıyorsunuz) Üzerine bir iki kaşık dondurma daha. Ve afiyetle içiyorsunuz.

8 yorum:

Hayatın Ressamı dedi ki...

süper tam anlamıyla benlik.denemeliyim hemen ama soğuk değilmi?
bırrrrr ben çok üşüyorum:((

Tugba dedi ki...

yok aslında ben de soğuk beklerdim ama kahve aynı sıcaklıkta dondurma biraz soğuk

manii dedi ki...

Merhaba öncelikle, blogunuzun yeni takipçilerindenim. Kahve güzel görünüyor,değişik bir deneme ama türk kahvesinin yerine hiçbir kahveyide değişemiyorum ama yeni şeyleride denemeye bayılırım..
Sevgiler...

Tugba dedi ki...

hoşgeldiniz sevgili manii :)
Annem de bir Türk kahvesi tutkunudur ve Türk kahvesi tutkunları diğer kahvelere çok sıcak bakmaz. Ben çocuklukta içirmediklerinden sanırım pek düşmem üstüne. Hayatımda içtiğim en lezzetli Türk kahvesi de İzmir' de Kızlarağası Han 'da fincanda pişirilen kahveydi. Eğer herkes öyle yapabilse ben de tutkunu olabilidim sanırım. Off ne uzun yazdım :P

manii dedi ki...

ayy ben yine geldimm :) İzmir'de bende içtim fincanda kahveyi ve nasıl yapıyorlar merak ettim içeri girdim yapılışınıda gördüm yani,çok lezzetli değilmi?

Tugba dedi ki...

kesinlikle müthiş bir lezzet :)
bana sıcaktır dikkat edin dediler servis yaparken . Ben fincanı kastettiğini düşünmemiştim ve elim yanmıştı. Meğer fincanı ateşe koyuyorlarmış evde denenebilecek bir şey mi peki Manii ?

manii dedi ki...

Aslında evet,olabilir ocağın üstüne telden bir ızgara yapmışlar,fincaların rahat durabileceği şekilde ve içinede malzemeleri koyuyorlar,kısık ateşte pişiriyorlar.Ama hiç denemedim ben bu yöntemi...

Tugba dedi ki...

denersem mutlaka buraya ekleyeceğim verdiğin bilgi için sağol:)