31 Ağustos 2008 Pazar

Uyduruk Büsküvi Pastası


Cumartesi günü evsahibimize mangala davetliydik. Eli boş gitmek olmaz , ne yapsam , mangala ne götürülebilinir ki, derken tatlı bir şeyler yapma kararı aldım. Profiterol yapmaya karar verdim önce . Sonra tembelliğime geldi. Evde kakaolu bisküvi var. Hemen bir kremayla işi kurtarırım dedim.Baton kek kalıbına koyunca da şekli güzel ve farklı oldu.


Malzemeler : 1/2 kilo süt
2 yumurta
5 çorba kaşığı şeker
4 çorba kaşığı un
1 paket vanilya
2 kaşık margarin
1 paket kakaolu büsküvi

Büsküvi ve margarin haricindeki malzemeleri bir tencerede karıştırıp muhallebi gibi pişiriyoruz. Margarini ekleyip mikserle yüksek devirde çırpıyoruz ( Ben bütün muhallebi , puding tarzındaki yiyeceklere margarin ekleyip çırpıyorum . Daha lezzetli ve parlak oluyor). Bisküvileri baton kalıbımızın altına ve yan duvarlarına diziyoruz. Kremanın bir kısmını kek kalıbına döküyoruz.Üzerine yine büsküvileri tekrar diziyoruz. Krema bitene kadar bunu uyguluyoruz. Buzdolabında soğutup ( buzluğa değil) servis tabağına ters çeviriyoruz. Üst kısım ve yanlarda büsküvi göründüğü için üzerine uyduruk bir kakao sos yaptım.

Kakao sos için : 2 kaşık şeker
1 kaşık kakao
1 kaşık un
2 bardak süt

Hepsini tencerede ğişiriyoruz koyu kıvam alana kadar ve pastamızın üzerine döküyoruz.

Hiç yorum yok: