2 Ekim 2008 Perşembe

Bayram Hazırlıkları

Bugün bayram bitti. Ben de bayram için neler yaptığımı anlatayım hemen. Aslında biz küçüğüz bize gelen olmaz diye düşünmüştüm :) Dün üst komşumuzun kızı geldi. Nasıl sevindik! Gerçekten güzel bir şeymiş bayramda hatırlanmak. Biz bu yaşta bu durumdan zevk aldıysak acaba büyükler nasıl hisseder? O yüzden yolumuzu gözleyenleri hiç bekletmemek lazım.



Biricik kocam tutturmuştu zaten gelen olur belki tatlı alalım , şeker lazım vs... diye. Ben de börek yaptım çayla ikram etmek için. Yaşadığım yörede - Ege kadar olmasa da - otlar sevilir. Kardeşimle pazara çıktığımızda börek harcı için bir şeyler aradım. Daha önce de belirttiğim gibi klasik harçlardan hoşlanmıyorum. Satıcı kadına eli,me aldığım bir otu sordum börek yapabilir miyim diye. "Hayır , o elindekinden sarma olur." dedi. Eee , onu da yaparım ben ! Börek içinse "pazı" almam gerekiyormuş onu da buldum. (Kısa bir ara. Hemen telefona sarıldım şimdi . Anneme sordum karıştırdığım için ot isimlerini .) Dolma yaptığım otun adı ise "kara lahana" burdaki adıyla "mancar".



Daha önceden yediğim yemekleri kendi damak zevkime göre uydurark yapıyorum. Yemek yapmak biraz da mantık gerektiriyor. Hangi malzeme hangisiyle uyumlu bulursanız tüm yemekleri yapmak kolaylaşır. Şimdi gelelim bayram böreğinin tarifine :



Pazılı Börek


3 yufka


1 demet pazı


1 soğan


tuz,karabiber,kırmızı biber



  1. Soğanları tavada öldürüp doğradığımız pazıları içine atıyoruz ve bir iki çeviriyoruz.

  2. Baharatını da kattıktan sonra harcımız hazır oluyor.

  3. Yufkamızı tezgaha yayıp üzerini margarin ya da sıvı yağla yağlıyoruz.

  4. Harcı tüm yukaya yayıyoruz ve bir ucundan kıvırıp rulo yapmaya başlıyoruz.

  5. Tepsiye yuvarlayarak koyuyoruz. Diğer üç yufkaya da aynı işlemi uygulayarak ilk koyduğumuz rulonun etrafına doluyoruz

  6. Üzerine yumurta sürüp çörek otuyla süslüyoruz

  7. 200 derece fırında 25-30 dakika pişiriyoruz

Afiyet olsun





Hiç yorum yok: