2 Ekim 2008 Perşembe

Bulgurlu Mancar Dolması

Bizim buralarda sarmaya da dolma denir. Bu yaptığım Karadeniz bölgesinde çok sevilir. Ben ilk defa yapıyorum. Tariften yararlanmadığım için ölçüler de uyduruk.



Malzemeler : 2 bağ kara lahana ( mancar)

1 su bardağı pirinç

1 su bardağı bulgur ( ben evde ince bulgur olduğundan onu kullandım.)

1 büyük kuru soğan

1 kaşık biber salçası

Tuz , karabiber, kimyon, kekik , kırmızı biber



  • Lahanaları kaynar suda biraz haşlıyoruz ki kolay sarmak için yumuşasınlar .
  • Soğanları tavada öldürüp pirinç ve bulguru ekliyoruz ve kavuruyoruz.
  • Maydonoz ve baharatları ekleyip üzerine 1 çay bardağı su döküyoruz ki çabucak pişsin
  • Sonra da sarmaya başlıyoruz. Dikkat etmemiz gereken nokta kara lahanaların ortasındaki kalın sap kısmın kenarlarındaki yaprak kısımları ayırıp bu yaprakları saracağız

Ben üzerine bir sos hazırladım. 4-5 diş sarımsağı yağda kavurdum üzerine domates püresi koyup biraz pişirdim ve sardığım dolmalara koydum. 1 bardak da su ekleyip kısık ateşte pişirdim.


Hiç yorum yok: