18 Kasım 2008 Salı

Gülen Tahta Kaşık Çorbası




Benim kocamın en sevdiği çorbalardan biri. Zaten yaptığım 3 çorba var : tarhana , yayla ve mercimek. Ben sürekli denediğim tarifleri göz kararı yapıyorum. O sebeble verdiğim ölçüler şöyle böyle ...




Malzemeler : 1 bardak yoğurt
5 bardak su
1 avuç pirinç
1 yumurta
1 kaşık un
Nane , tuz

Suyu ve pirinçleri birlikte kaynatıyoruz. Ben burda suyun altını kapatıyorum yoğurt kesilmesin diye. Bir kasede de yoğurt , yumurta ve unu karıştırıyoruz. Ilık hale gelen sudan bir kepçe yoğurtlu karışıma ekliyoruz . Sonra da bu karışımı pirinçli suya katıyoruz. Bir taşım kaynatıp üzerine yağda kızdırdığımız naneyi en sonda tuzunu ekliyoruz.










Şuna bakar mısınız bi ? Çorbayı karıştırdığım tahta kaşığı tencerden çıkardım. Çorbanın kalıntılarından gülen bir surat oluşmuş kaşığın üzerinde. Bakıp bakıp ben de gülüyorum.



Hiç yorum yok: