16 Kasım 2008 Pazar

Ispanaklı Rulo Börek




Çok kolay , lezzetli ve görüntüsü de şık bir börek. Ben 2 kişi olduğumuz için 3 yufkayla yaptım.




Malzemeler : 3 yufka


1/2 kilo ıspanak


1 adet kuru soğan


Tuz , karabiber , kırmızıbiber




Soğanı yemeklik doğrayıp tavada öldürüyoruz. Yıkayıp doğradığımız ıspanakları içine atıyoruz. Ispanaklar önce sulanıyor sonra suyunu çektiriyoruz. Çekmezse de süzersiniz. Baharatını katıyoruz ve soğumaya bırakıyoruz. Yoksa yufkaları hamur haline getiriyorlar. Yufalardan bir tanesini alıyoruz. Sıvı yağla yağlıyoruz ve dört bir tafafından uçlarını ortaya katlıyoruz. Böylece dikdörtgen bir yufkamız oluyor. dikdörtgenin uzun kenarına harcımızı yayıyoruz ve rulo yapıyoruz . Dört parmak kalınlığında kesip üzerine yumurta ve susam ya da çörek otu sürüyoruz. Diğer yufkalara da aymı işlemi uyguluyoruz.



4 yorum:

PuCCa dedi ki...

ama sen neden böle yapıyosun ben rejime girmiştim :'(

Tugba dedi ki...

Ama Puccacım bu da benim rejimdeki halim :(

Adsız dedi ki...

aaa ne kadar kolaymış. evde de ıspanak fazlalığı var zaten. bunu yapayım bari.

Tugba dedi ki...

yap da yiyelim walla :)