5 Aralık 2008 Cuma

Ispanaklı Lavaşlar






Ben basit yemeklerin insanıyım. Saatlerce uğraştığım işin sonunu getiremem. Hem akşama kadar çalışıyorum , yoruluyorum. Kolay lezzetlerin peşindeyim. Lavaş benim kurtarıcım . İçeriden "Benim karnım aç." diye gecenin bir yarısı ses gelirse , lavaşı ısıtırım içine peyniri domatesi doldururum koyarım önüne. Hatta hiç utanmam sabah kahvaltısı , öğle yemeği olarak sunulan lavaşı akşam yemeği diye de işte böyle koyarım sofraya.


Malzemeler :


  • 3 adet lavaş

  • yarım kilo ıspanak

  • 1 adet soğan

Beşamel sos için :



  • 1 kaşık margarin

  • 1 kaşık un

  • 1 bardak süt

Soğanı doğrayıp yağda öldürüyoruz ve yıkayıp ayıkladığımız ıspanakları da soğanla kavuruyoruz. İçine 2 adet kesmeşeker de atın burukluğu alıyır. Baharatını ekleyip pişmesini bekliyoruz. Piştikten sonra lavaşlara sarıyoruz ve fırın tepsisine diziyoruz. Beşamel sosu hazırlamaya geçiyoruz. yağla unu kavurup sütü ekliyoruz ve muhallebi kıvamına gelene dek pişiriyoruz. Beşamel sosu da ıspanak rulolarının üzerine sürüp 200 derece fırında 30 dakika pişiriyoruz.

Hiç yorum yok: