15 Aralık 2008 Pazartesi

Kıymalı Kayık Poğaça


Benim bebek surat içinde et olan her şeyi çok sever. Ben de kıymalı poğaça yapayım bari dedim.Poğaça tutturmak benim evlendikten sonra başarabildiğim bir şey. Daha önce de denedim sayılmaz ama mükemmel , yumuşak poğaçaya ulaşırken inat ettim ve başardım. O kulak memesi denilen kıvamdı beni en fazla zorlayan. Şimdi poğaça benim için kek kadar kolay bir yiyecek.

Malzemeler :



  1. 4 su bardağı un

  2. 1 paket Dr.Oetker İnstant maya

  3. 1 yumurta ( sarısı dışına beyazı içine)

  4. 1 tatlı kaşığı tuz

  5. 1 yemek kaşığı şeker

  6. 1,5 bardak ılık su

İç Malzeme :



  1. 250 gr kıyma

  2. 1 adet soğan

  3. tuz , karabiber

Bir tavada soğan ve kıyma kavrulur , tuzu ve karabiberi katılır ve soğumaya bırakılır. Poğaça malzemelerinin hepsi karıştırılır ve ılık ortamda iki katına ulaşıncaya kadar mayalandırılır. Ben bu kayık şeklini çok seviyorum ama siz istediğiniz şekli verebilirsiniz.

Hiç yorum yok: