17 Mart 2009 Salı

Çikolatalı Sufle




Tembel Melusina ! Tembel , tembel! Aç bakayım avcunu !
Yemek yapmak dışındaki tüm işlere kendimi kapatıyorum. Pasta , börek yapmak müthiş zevk veriyor , dinlendiriyor ama buraya yazmaya çok üşeniyorum. Neden böyle oluyor bilmiyorum. Aslında yazmak da bir terapidir benim için. Sanırım uzun süren kışın etkisi bu. Çağırıyorum ama gelmiyor bahar.
Haftasonu minik (!) kardeşciimle baraberdik. Bir açılıştan dönerken " Abla canım o kadar çok çikolatalı sufle çekiyor ki ... Geçen gittiğim yerde ( adını şimdi hatırlayamıyorum ) sordum yokmuş. " Ben , ohh bana yapacak bir şeyler çıktı , diyerek atladım hemen : " Yapalım !"
Tarif Pastacı Burcu 'dan. ( Bayılıyorum onun tariflerine)



Malzemeler :
30 gr tereyağı
2 çorba kaşığı un
250 ml süt ( ben 1 su bardağı kullandım)
200 gr kakao oranı yüksek bitter çikolata ( 80 gr olan bitter çikolatalardan 2,5 tane kullandım)
4 yumurta sarısı (çırpılmış)
1 yumurta beyazı ( ben diğerleri ziyan olmasın diye 2 yumurta beyazı kulandım artan yumurta beyazlarıyla da mereng yaptım )

Yapılışı :
  • Bir tencerede tereyağı eritilir , un eklenir ve birlikte kavrulur.

  • Un bal rengini alınca sit yavaş yavaş eklenir ve krema haline gelene kadar karıştırılır.

  • Küçük parçalara bölünmüş çikolatalar tencereye eklenir veeriyinceye kadar karıştırılır.

  • Çırpılmış yumurta sarıları karışıma eklenir.

  • Yumurta akları mikserle beyaz krema haline gelene dek çırpılır.

  • Yumurta akları karışıma eklenip tahta kaşıkla şöyle bir karıştırılır.

  • Sufle kapları önce tereyağıyla yağlanır sonra her tarafına şeker serpilir

  • Hamur sufle kaplarına paylaştırılır ( Kabın 2/3 ü doldurulur)

  • Önceden ısıtılmış 210 derece fırında 13-15 dakika pişirilir.

7 yorum:

nergisce dedi ki...

bu tarif harika, ben bi kere yaptim sufle ve tas gibi oldu. bizi böylesi güzlliklerden mahrum birakma:) yaz yaz yaz

Tugba dedi ki...

:) bir de yazmakla kalmayıp elini ekrana uzatsan ve tadına baksan ne harika olur değil mi nergisce :)
fazla pişirmemek gerekiyor sufleyi çoğu zaman 12-13 dakika bile yeterli olur bir de öyle dene

Moonish (moonsun) dedi ki...

Canim beni sanirim baharin etkisi bunlar, benimde uzerimde bir temebllik coktu bu aralar :(

Olsun sen yap vakit buldukca eklersin :)) Kocaman opuyorum seni Melusinacim :)

Tugba dedi ki...

moonsun senin tembellik yapmak için mavi bir okyanusun yemyeşil çimlerin var bizim daha birkaç ay beklememiz lazım :)

Adsız dedi ki...

Tarifi bu hasta yapacağım sizinle paylaşırım resimlerini :)

Tugba dedi ki...

bekleriz serap :)

Bal küpü dedi ki...

Gerçekten enfes bir görüntü sufle yapmayı hiç denemedim, zor görünüyor ama denemekte fayda var galiba :)