3 Eylül 2009 Perşembe

Kağıt Kebabı



Uzun zamandır yazmadığımın farkındayım. Sanırım yaz mahmurluğu bu. Bir türlü elim yazmaya gitmiyor. Acaba bir son versem mi bu işe diye düşünüyorum. Ama her şeyden çabuk sıkıldığımdan en azından bu konuda sebat etmek istiyorum. İftar soframızın lezzetli yemeği geliyor şimdi. İki grup misafire de aynı menüyü yaptım ve her iki gruptan da övgüler alan bir yemek oldu.

Malzemeler :
1 kilo kuşbaşı
1 kavanoz garnitür
Domates
Biber
Aliminyum folyo ya da yağlı kağıt

Eti marine etmek için :
2 adet rendelenmiş soğan
3 kaşık soya sosu
1 çay bardağı sıvı yağ
2 çay kaşığı toz şeker
3 diş sarımsak
2 tatlı kaşığı kekik
1 çay kaşığı kırmızıbiber
1 çay kaşığı karabiber
1 çay kaşığı kimyon
3 yemek kaşığı sirke

Öncelikle eti 3-4 saat ( mümkünse bir gece önceden) marine ediyoruz. İyice dinlenmiş eti pişiriyoruz. Aliminyum folyodan ( yağlı kağıt da olabilir) 20 cm uzunluğunda parçalar kesip içlerine önce eti , sonra garnitürü koyuyoruz. Biber ve domates ekleyip etin suyundan 2-3 kaşık ekliyoruz vefolyoyu sıkıca kapatıyoruz. Kişi sayısı kadar folyo hazırlıyoruz. 180 derece fırında 15 dakika pişiriyoruz. Hem şık hem leziz bir baş tacı çıkıyor ortaya.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Kagıt Kebabı leziz bir yemek ben seviyorum herkesin denemesi gerekk bence :)

Tugba dedi ki...

evet haklıısn eCem nefis bir lezzet :)