19 Eylül 2009 Cumartesi

Kış Hazırlıkları 3 : Turşular

Bu da biber sosunda kullandığımız acı biberlerin turşu hali. Bunu babam yaptı yalnız . Sanırım sirke , tuz ve su koyarak yaptı. Görüntüsü böyle söylüyor :)


İşte bu da benim ilk turşu denemem :) Kendisine çok güveniyorum inşallah yüzümü kara çıkartmaz. Turşu delisi değilim sadece kornişon ve kırmızı biber turşusu yerim. Zaten onları da 25 yaşıma kadar yemedim :) Her şeyi denemek istiyorum ve bu işe giriştim.

Malzemeler :
1 kg kornişon veya acur
6 bardak su
1,5 bardak sirke
2 yemek kaşığı tuz ( mümkünse iri tuz)
7-8 diş sarımsak
1 tatlı kaşığı limon tuzu
1 çay kaşığı şeker
yarım demet maydonoz

Aroma için: ( tercihe bağlı)
Tane karabiber
1-2 adet acıbiber
1-2 tane defne yaprağı
4-5 dal taze nane

  • Kornişonları iyice yıkıyoruz ve toprağından tozundan arındırıyoruz.
  • Kavanozları ve kapaklarını iyie steril hale getiriyoruz. Mümkünse bir önceki senenin kapaklarını kullanmıyoruz.
  • Kavonozların dibine biraz maydonoz ve sarımsakların birazını yerleştirip üzerine kornişonları koyuyoruz.
  • Kavonozlarıın en üstüne kalan sarımsaklar ,şeker ve limon tuzunu ekliyoruz.
  • Kalan maydonozlarla ( özellikle saplarıyla) kornişonların üstüne kapak yapıp bastırıyoruz.Burda sapları çapraz döşeyebilirsiniz.
  • Sirke , su ve tuzu kaynatıp sıcaklığı biraz geçince kavonozlara dolduruyoruz. Kapağı sıkıca kapatıyoruz.
  • 3-4 hafta sonra afiyetle yiyoruz.

Hiç yorum yok: