4 Ekim 2008 Cumartesi

Fırında Pırasa


Sebze yemeklerini klasik tarzda pişirmeyi sevmiyorum. Üstelik sebzeyle arası çok da iyi olmayan bir kocaya sahibim. Bana kalsa sulu bir sebze yemeği her şeye bedel. Aslında onunla birlikte yeme alışkanlıklarım da değişti ve 10 kilo birden aldım.Biraz verdim ama hala 7 kilo fazlam var :)


Neyse asıl konumuz pratik ve lezzetli bir yemek Bu grateni her türlü sebzeye uyarlayabilirsiniz . Ben lahana ,karnıbahar gibi türlerde de iyi sonuçlar aldım

Malzemeler :
Yarım kilo pırasa
1 adet soğan
1 çorba kaşığı margarin
1 çorba kaşığı un
1 su bardağı süt
Kaşar rendesi

Soğanları tavada öldürüm halka halka doğradığımız pırasalarla yumuşayıncaya kadar susuz pişiriyoruz.Borcama döküyoruz. Margarini tavada eritip unu ekliyor ve biraz kavuruyoruz. Sonra sütle muhallebi kıvamına gelene kadar pişiriyoruz. Borcama yaydığımız pırasaların üstüne döküyoruz.Fırında 15 dakika ızgara konumunda pişiriyoruz. Üstüne kaşarları da ekledik mi fırında 10 dakika daha kalıyor ve yemek hazır
Not : resim kalitesi çok kötü biliyorum karanlıkta ve cep telefonuyla çekildi ama yemek çok hafif ve lezzetliydi.

Hiç yorum yok: