28 Eylül 2009 Pazartesi

Altın Günlerinin Vazgeçilmezi : Kısır


Herkesin bir kısır tarifi vardır , değil mi ? Ve hemen hemen kısır sevmeyen yoktur. Küçükken annelerin teyzelerin kısıra bayıldığını hatırlıyorum da ismini pek sevimsiz buluyorum.

Malzemeler :
2 su bardağı ince bulgur
1 tatlı kaşığı biber salçası
1 tatlı kaşığı domates salçası
10-15 dal maydonoz
2 diş sarımsak
10-12 dal yeşil soğan
Tuz , Karabiber , Kırmızıbiber , Kimyon , Nane

  • Bulguru 2 , eğer daha yumuşak seviyorsanız 2,5 su bardağı suyla ıslayın.Üstünü örtün. Yarım saat kadar şişmesini bekleyin.
  • Salçayı yağda biraz kavurup bulgura ekleyin.
  • Sarımsağı rendeleyip baharatları damak tadınıza göre ekleyin.
  • En son ince ince kıydığınız yeşillikleri ekleyip kısırınızı afiyetle yiyiniz.

Düzeltme :Bu yazı nasıl olduysa 28 eylül yerine 28 temmuza gitmiş :) Hemen yerine alayım :)

4 yorum:

cingifilli dedi ki...

hımmm çok güzel görünüyooo.
ben domateste ekliyorum.öylede güzel oluyo...

umudunmaceraları dedi ki...

kısırı sevmeyen pek yok sanırım.Ama her yerde yapılışınde bir iki değişiklik var sanki.Ben önceden nar ekşisi koymazdım limon sıkardım mesala.Şimdi nar ekşili kısır favorim.ellerinize sağlık.Tariflerinizin hepsi birbirinden güzel

Tugba dedi ki...

domatese bayılırım ben :)
ama kısırda kullanmıyorum
öyle de güzel olduğuna eminim
domates neye yakışmaz ki :)

Tugba dedi ki...

devince evet her yörede farklı bir tarz var ve nar ekşisi muhteşem oluyor :) hani hem tatlı hem ekşi.. mmmmm