26 Eylül 2009 Cumartesi

Nasıl Yapılır? : Ev Yapımı Çikolata Sosu


İki kişilik bir pasta hazırlamaya karar verdiğimde hazır çikolata sosunun fazla geleceğini düşünerek kendim az miktarda sos yapmaya giriştim ve temel tarifi buldum ! Üzgünüm Dr. Oetker seni seviyorum ama benimkinin de seninkinden aşağı kalır yanı yok :) Hatta o kadar güzel oldu ki tencereyi sıyıran kocam " Bundan yine yapsana " dedi ve az sos hazırlamaya çalışan bendeniz yine asıl miktara ulaştım :) Ölçüyü 2 -3 katına çıkartarak artırabilirsiniz. Benim icat ettiğim tarif 1 bardak süt ölçüsünde.

Malzemeler :
1 bardak süt
2 silme yemek kaşığı un
2 silmeyemek kaşığı kakao
2 yemek kaşığı şeker ( daha şekerli seviyorsanız 3 kaşık olsun)
1 tatlı kaşığı nesquick

Kuru malzemeleri bir tencereye alıp karıştırıyoruz ve sütü azar azar ekleyerek hızlıca çırpıyoruz. Bu topaklanmayı önlemek için. Sonra da ocağın altını yakıp kaynayana kadar karıştıra karıştıra pişiriyoruz. Soğuyunca ister pastaya ister profiterole ister dondurmaya ekliyoruz.

1 yorum:

Syhn dedi ki...

MmMMMmm... nefis gözüküyor!