7 Ekim 2009 Çarşamba

Evde Yoğurt Nasıl Yapılır ?


Benim kesin bir inek almam lazım ! Bizim evde süt o kadar çok tüketiliyor ki... Kocam gece kalkıp 1 litre süt içme kapasitesine sahip bir insan ! Aslında amacım peynir yapmak ama cesaret edemiyorum. Ben de yoğurtla başlayayım dedim. Aman nasl da korka korka yaptım anlatamam. Dualar okuyarak sürekli kontrol ederek... Ama sonuca vardım çok kolaymış çoookk..
Yalnız ben sırf bu iş için köy sütü aldım. Ve şunu belirtmeliyim ki çocukken kokusundan süt içmeyen ben , bu köy sütünün kaynarken yaydığı kokuya bayıldım.

Malzemeler :
2 litre süt ( pastorize olmayacak)
2 kaşık yoğurt ( ekşi olmayacak)
1 çay kaşığı şeker
1 tutam tuz

  1. Süt iyice kaynatılacak. Taşmaması için tencereyi ıslatıp sütü koyun.
  2. Kaynayan sütün ister kaymağını alın isterseniz mayayı koyarken yandan biraz syırıp mayayı öyle atın.
  3. Süt serçe parmağınızın içinde 10 saniye dayanacak hale gelene kadar soğutun. Yani hafif ılık olacak.
  4. Ilıyan süte yoğurdu , şekeri ve tuzu atın.
  5. Kapağını kapatıp battaniyeyle sarın ve oda sıcaklığında 4-5 saat bekletin.
  6. Mayalanma işi olunca kapağını açıp buzdolabında 1 gece bekletin.

4 yorum:

nergisce dedi ki...

:) benim annem hep evde yogurt yapar.
ellerine saglik canim mutlaka peynirde dene otlu motlu:)

Tugba dedi ki...

sanırım ben de artık evde yapacağım nergiscim. Peynir denemem çok yakında !

umudunmaceraları dedi ki...

bende yoğurdu evde yapıyorum.özellikle hazır yoğurtların içine, bozulmaması için antibiyotik koyduklarını öğrendikten sonra

Tugba dedi ki...

ben çok geç kalmışım sanırım devince :)
benim eşim hazır yoğurt sevmiyor zaten ben de el attım olaya ama iyi ki de atmışım :)